advertise
  • info info@daroume.ir
  • info اصفهان، دروازه شیراز، ابتدای خیابان سعادت آباد، داروخانه دکتر کربکندی

توصیه های عمومی برای مصرف داروها

داروها عموما برای پیشگیری و درمان بیماری ها مورد استفاده قرار میگیرند. مصرف صحیح و منظم داروها یکی از عوامل اساسی و تاثیر گذار در تضمین درمان دارویی است. از این رو، برای حداکثر اثربخشی داروها و جلوگیری از عوارض جانبی احتمالی، نیاز است که نکاتی را در مورد مصرف داروها رعایت کنید. هنگام مصرف هرگونه دارو حتما نکات زیر را در نظر داشته باشید:


۱. مقدار تجویز و نوع دارو:

پیش از هر چیز، لازم است که دقت کنیم که داروی تجویزی توسط پزشک را تهیه کرده‌ایم و داروی اشتباهی را خرید نکرده ایم. از اینکه نوع و دوز دارو با تجویز پزشک یکسان باشد اطمینان حاصل کنید.


۲. خواندن برچسب دارو:

قبل از هر مصرف دارو، برچسب آن را با دقت مطالعه کنید. اطلاعاتی نظیر نحوه مصرف، دوز دارو، عوارض جانبی و احتیاط‌ ها در مصرف دارو در بروشور یا برچسب داروها نوشته شده که لازم است آنها را با دقت بخوانید.


۳. پیگیری توصیه‌های پزشک:

توصیه‌های پزشک را به دقت گوش داده و رعایت کنید. اگر نیاز است که دارو را در زمان خاص، غذای خاص و یا هر شرایط دیگری استفاده کنید از پزشک خود بپرسید و به دقت عمل کنید.


۴. نحوه نگهداری داروها:

داروها را در محلی خشک، خنک و دور از دسترس کودکان نگهداری کنید. در مورد داروهای خاص حتما در شرایط نگهداری خودشان نگهداری شوند. به طور مثال برخی داروها حتما باید در یخچال نگهداری شوند و اگر در هوای گرم بمانند ماده موثره آنها تخریب میشود. تاریخ انقضای دارو را چک کنید که حتما از تاریخ انقضای آن نگذشته باشد.


۵. دقت در مقدار و زمان مصرف:

مقدار داروی مصرفی را دقیقا مطابق گفته پزشک خود استفاده کنید. هرگز دوز مصرفی را بدون مشورت پزشک کم یا زیاد نکنید. بعلاوه اینکه زمان مصرف دارو را به طور دقیق رعایت کنید. تغییر در زمان مصرف داروها میتواند اثربخشی آن ها را کاهش دهد.


۶. به تداخل های دارویی دقت کنید:

در صورتی که از چندین داروی مختلف استفاده میکنید، حتما در مورد تداخلات دارویی احتمالی با پزشک خود مشورت کنید. برخی داروها بر روی عملکرد همدیگر تاثیر گذارند و یا حتی میتوانند باعث سمیت دارو شوند.


۷. عدم قطع مصرف دارو به‌صورت ناگهانی:

در مورد نحوه قطع دارو حتما با پزشک خود مشورت کنید. برخی داروها مثل داروهای اعصاب در صورت قطع ناگهانی باعث عوارض جانبی و افت اثربخشی دارو میشود. از این رو حتما درمورد نحوه قطع کردن دارو با پزشک خود مشورت کرده و در صورت نیاز به صورت تدریجی مصرف آن را کم کرده تا به طور کامل قطع شود.


۸. علائم و عوارض جانبی داروها را نادیده نگیرید:

برخی دارو ها در برخی افراد باعث بروز عوارض جانبی میشود. این عوارض را نادیده نگیرید و حتما در مورد عوارض جانبی احتمالی به پزشک خود اطلاع دهید تا در صورت نیاز داروی مصرفی شما را تغییر دهد.


۹. مشاوره دارویی قبل از استفاده در دوران بارداری یا شیردهی:

دوران بارداری و شیردهی دوران های  بسیار حساسی هستند و داروهای مصرفی شما میتواند بر روی کودک اثر بگذارد. برخی داروها جزو داروهای پرخطر در این دوران محسوب شده و به هیچ وجه نباید استفاده شوند. از این رو اگر شما باردار هستید یا کودک شیرخوار دارید حتما قبل از مصرف هرگونه دارو، مکمل، دمنوش گیاهی و... با پزشک مشورت کنید. 


در نهایت، اطلاعات دارویی خود را به‌روز نگه دارید و هرگز از مصرف خودسرانه داروها یا مکمل های غذایی جداً خودداری کنید. در خرید هرگونه دارو یا مکمل از داروخانه آنلاین حتما به اینکه تارنمای فروش آن دارای مجوز از سازمان غذا و دارو باشد توجه کنید. توجه به نکات فوق به شما کمک می‌کند تا درمان موثری داشته باشید و دچار مسمومیت دارویی نشوید.


شما میتوانید از داروخانه آنلاین دارومی در اصفهان با مجوز از سازمان غذا و دارو انواع مکمل های غذایی و محصولات بهداشتی با خیال راحت تهیه کنید و بدون هیچگونه نگرانی استفاده کنید. علاوه بر این میتوانید از خدمت مشاوره دارویی رایگان این داروخانه در اصفهان هم استفاده کنید. 



نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.