advertise
  • info info@daroume.ir
  • info اصفهان، دروازه شیراز، ابتدای خیابان سعادت آباد، داروخانه دکتر کربکندی

راهنمای کامل انتخاب و استفاده از کرم ضد آفتاب

آفتاب سوختگی همانند سوختگی با آتش میتواند دردناک و خطرناک باشد، علاوه بر این میتواند بر روی ظاهر شما هم اثر گذاشته و باعث تغییر رنگ پوست شما گردد. بنابر این زمانی که شما در معرض نور خورشید قرار میگیرید استفاده از یک محافظ مناسب میتواند کمک بسیار زیادی به شما برای مقابله با آفتاب سوختگی کند. در اینجاست که نقش کرم های ضد آفتاب پررنگ میشود. اما سوال اصلی اینجاست که چه نوع کرم ضد آفتابی برای شما مناسب است؟ چه مقدار از آن باید استفاده کنید؟ و چگونه باید از کرم ضد آفتاب استفاده کرد؟

چه مقدار کرم ضد آفتاب بر روی پوست خود استفاده کنیم؟

استفاده از کرم ضد آفتاب ایده خوبی برای پیشگیری از آفتاب سوختگی است، استفاده از کرم های ضد آفتاب به میزان بسیار زیادی از آسیب به پوست جلوگیری میکند.
یکی از فاکتور های اصلی شما برای انتخاب کرم ضد آفتاب باید میزان قدرت محافظت کنندگی آن در برابر اشعه های فرابفنش UVA و UVB باشد. اما مهم تر از محافظت در برابر اشعه های فرابنفش، میزان استفاده از کرم های ضد آفتاب است، پس ما باید چه مقدار از کرم ضد آفتاب بر روی پوست خود استفاده کنیم؟
حدود ۳۰ گرم از کرم ضد آفتاب برای کل بدن شما کافی است و همه قسمت های بدن را میتوان با آن پوشش داد. از آنجایی که صورت و گردن شما حدود ۴% از سطح بدن شما را تشکیل میدهد بنابر این برای اینکه صرفا صورت و گردن خود را با کرم ضد آفتاب پوشش دهید حدود ۱ گرم ضد آفتاب کافی است. از آنجا که شاید اندازه گرفتن ۱ گرم کرم ضد آفتاب چندان معمول نباشد، ۱ گرم کرم ضد آفتاب تقریبا معادل ۱/۳ قاشق چای خوری میباشد، یا به اندازه ای که یک بند انگشت شما را پوشش دهد.


کرم ضد آفتاب مناسب باید دارای چه مقدار SPF باشد؟

به طور کلی توصیه میشود کرم ضد آفتابی که استفاده میکنید حداقل دارای SPF ۳۰ باشد، در واقع زمانی که شما از کرم ضد آفتاب با SPF ۱۵ استفاده میکنید در حدود ۹۳% از اشعه آفتاب را بلوکه میکنید، با استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF ۳۰ این مقدار به ۹۷% افزایش پیدا میکند و ضد آفتاب های با SPF ۵۰ و بالاتر میزان ۹۸% و بالاتر از اشعه های مضر آفتاب را بلوکه میکنند.
بنابر این استفاده از کرم های ضد آفتاب با SPF ۳۰ کافی به نظر میرسد و تقریبا از پوست شما در برابر مقادیر بسیار زیادی از اشعه فرابنفش خورشید محافظت میکند.


چگونه از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم که بیشترین اثر را داشته باشد؟

روشی که شما از کرم ضد آفتاب استفاده میکنید در میزان اثر گذاری آن نقش دارد، شاید برای خانم ها این مسئله مشکل بزرگتری باشد چون بانوان از لوازم آرایش دیگری نیز همزمان با کرم ضد آفتاب استفاده میکنند که شاید برایشان جای سوال باشد کرم ضد آفتاب را چگونه همزمان با لوازم آرایش استفاده کنند، برای اینکه بیشترین اثرگذاری را از کرم ضد آفتاب خود بگیرید میتوانید آن را به روش زیر استفاده کنید:
۱. در ابتدا لوازم مراقبت از پوست خود را بر روی پوست صورت بمالید.
۲. کرم ضد آفتاب رو بر روی محصولات مراقبت از پوست بمالید.
۳. و نهایتا آرایش خود را بر روی کرم ضد آفتاب انجام دهید.
در هنگام استفاده از کرم ضد آفتاب، خط ابرو، خط مو و پشت پلک های خود را فراموش نکنید.


کرم ضد آفتاب تا چه مدت اثر گذار است؟

گر شما دائما در معرض آفتاب هستید نیاز هست تا هر چند ساعت یک بار مجددا از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، توصیه ما به شما این است که هر ۲ الی ۳ ساعت مجددا کرم ضد آفتاب بزنید، زیرا اشعه های فرابنفش خورشید ذرات موثر کرم ضد آفتاب را میشکنند و نهایتا خاصیت خود را از دست میدهد. علاوه بر این اگر شما در زیر نور آفتاب عرق کردید و کرم ضد آفتاب از روی بدن شما شسته شده باشد مجددا نیاز است تا از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. اگر فراموش میکنید که هر ۲ ساعت یکبار از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، برای خود یادآمد قرار دهید. اگر قصد دارید در استخر های رو باز از ضد آفتاب استفاده کنید، از انواع ضد آب آنها استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.